I watched this movie primarily because of the high rating and when I did a quiz on Facebook yang berbunyi, Which movie love story are you?, saya dapat movie bertajuk seperti di atas...
I watched this movie when Jai was not at home, and when he got back, I was crying.. Die ingatkan ade orang meninggal ke ape, rupenye2 aku menangis mcm histeria sebab cerita ini...
First and foremost, the story is about a couple whom madly in love with each other, and out of sudden, the man died because of brain tumor and the woman was struggling to keep her life as before.
Surprisingly, this freaking FB quiz holds a 99% accuracy.
The characters in this movie actually more or less resemble us as a couple. I'm a plan freak and he's the easygoing. He's the joker and I'm the serious one. And, we're so much in love with each other... How that I know he still deeply in love with me? I just know..... (ok, konon ayat romantik lah sangat.... ) Aku rasa kalau he die, I die kot gituh.... hehehe
Of course, I don't want to spoil jalan cerita pada anda semua.. Silalah sewa sendiri, tapi serius tak rugi...
Back to the story of my hubby, almost everyday since the past 2 weeks, he kept asking me, can you not go back to Malaysia?....
Alalala, kesian plak, tapi die jugak bagi permission untuk balik.... Aku tanye balik kenapa tiba-tiba tak bagi balik nih?
Emm, saya tak biasalah bila awak takde... Hari2 tgk muka awak jer.......... Ok, adakah itu berbunyi sarcasm atau pujian? Sila jawab..
5 comments:
mmmm...aku pikir jap..dlm situasi aku ni..dulu asben aku pun bg permission gak..tp now, dok mintak suh keje dkt ngn dia..kesimpulannya..depa org laki ni..dok ingat leh le duk jauh ngn kita..tup tup tup..bila tiba saat n tika nak pisah tu..nitis airmata gak (berat hati nak duk jauh ngn kita)..ye le..dah terbiasa bergurau senda..masam muka..now, bila blk kejo je..tgk dinding umah sorg2..mau tak sedisnya...sob sob sob..pnjg le plak komen aku ni..stop takat ni je le...cian kat jai..rayo sorng2..cian gak kat laki aku..pose sorg2 thn ni..huhuhu..sedis sedis...
Aku pon nangis masa tgk cite ni dulu. What a beautiful love story. Best3x!!!! ;D
aslmkm,
kalau akak baca novel dia lagi tangkap leleh.. saya tgk cite dah nagis baca novel plak kena berenti2 kejap sebab tak sanggup nak baca.. sedih sgt..
p/s: sila baca novel dia utk kesedihan berganda.. hihi
Shila: Itulah, dulu confident je kasik aku balik.. Sekarang sadis pulak rupe kan.. Tu lah selamat berjuang lah pada suami2 kita...
Zarith:
Dia ada buku citer ke????? Kena beli nih.. hehe.. Thank you for the info!
Ayu:
Sedih kan ayu kan..Ko tgk kat mane nox? Kat Mesia ade kuar wayang ke? Apesal aku tak pernah dgr pun pasal cerita nih sebelum nih..
Farina, aku blog hopping (spt biasa) n ada depa2 ni dok buat entry pasal cite nih. Memang ada novel die. Hehe.. Kat M'sia x penah kuar kat cinema kot. Ke penah? Tapi aku tgk kt youtube ke torrentman ke, ntah la, tak ingat dah.. ;p
Post a Comment