Thursday, July 8, 2010

Life after WC: Holiday!!

In case you haven't read about this, a parrot from Singapore predicted the 'Oranje' will win the WC. Please click the link HERE. What is wrong with this world, first an octopus then a bird?
 
Anyway, life during WC is exciting. It does bring more good than harm at least for me.

For example:

1. I usually go to work at 10am. As you know, I'm not a morning person. But because of WC, I was wide awake at 7 am to watch the WC match. By 8.45 am right after the game ends, I made my move to work and the parking lot usually still empty. The Americans usually come to work between 9-9.30am. So, during WC, aku bagus sikit dari Americans. Hahaha.

2. I managed my work pretty good since I wanna make sure I get everything done by 11.30 am which is the last match of the day. Kalau tak, petang baru nak start buat kerja :P

3. This is the first WC for us as husband and wife. I realized I'm more obsessed with WC compared to Jai. He was calmer than me in accepting his team's lost. So, takdelah adegan boikot masak or tidur luar lagi.

Life after WC? Ah, as usual. The boring yada yada yada..... Yang penting, WC 2014 aku plan nak deliver sebab time Mesia and Brazil beza 13 jam,  so aku tak yah gi kerja, boleh tgk WC dalam pantang. . Gile planning jauh ke depan. Hohoho.

But I'm looking forward for our roadtrip next week. The loooooooong-awaited holiday. Where to?





View Larger Map

From California to Oregon to Washington.Total 12 hours of driving one way. Here we come! .

P/S: Anyone has visited these states before? Any must-visit place?



10 comments:

Ai said...

bestnyer u guys dah nk start jalan2. have fun farina, take a lot of picture.

i had fun during WC too, sedih jugak it's wrapping up this weekend. i spent quality time with parie + good balanced conversation. kteorg kt sini match pkl 10am & 230pm, so our sleep scheduled tak terganggu. i actually like that.

h-huda said...

aku terhibur dengan plan WC2014 ko.dengan itu aku menyokong dan bercadang untuk menjayakannya juga.haha.

Farina said...

Ai:

U plan nak gi mana2 tak after correction? Sedih kan dah abis WC. I'm not a fan of football other than WC but I think I'm gonna start watching Euro 2012 pulak kot. Yerp, time WC 2006 pun I susah nak bangun sebab kul 2-3 pagi. This time it was better.

Huda:

Ha, macam tuh kena buh anak nama pemain bola lah nampaknye. Tshabalala ke? Amacam? :)

Melissa Imran said...

best giler korang nk p trippppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppp!!!!!!!!!!!!! nk ikutttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttt!!!! *mode sengsara sebab kena collect data*

Farina said...

Lisa:

Jom!!!!!! Bila kita nak plan trip sesama nih? Lisa ni rajin sangat, asik gi field je.. Nanti winter ikut kitorang gi Hawaii lah. Winter tak yah gi field kan? hahaha

Melissa Imran said...

Haih, tade options, kat sini pokok tanam time summer aje, so ampun lah mmg tade time nk jln2. Aah, winter takyah p field, tp ada plan dgn my lil sis nk p disneyworld n nk naik north p rumah my aunt kat Philadelphia. Pon tak sure lagi (I went to Disneyland Paris already, sebenarnya nk accompany budak kecik p Orlando hehehe - still tak sure Imran dpt ikut ke tak. Imran cakap2 sebelum balik dia nk spend 2 months on road trip satu US - Jom?? hehehe)

Eh cop, korang ada short break dalam Fall tak, jom kita lepak Colorado Spring sesama? Farina dah takyah amek kelas kan hahahaha - Lisa pon sama. Org cakap kat sana fall / spring scenery sgt2 best.

Farina said...

Lisa, fall kitorang takde break sebab quarter system 10 minggu je. Anyway, between winter and spring ade break seminggu ie hujung bulan 3. Holler je kalau on ok, bila takde class boleh je amik cuti bebila, tapi kena bagitau SV awal2. Jai pun ade suggest pasal road trip pas abis belajar, buat visa canada sekali tau lisa, leh masuk border. Kitorang on je, provided kita grad sesama lah :)

Ai said...

plan ader, tp tatau lagi. kena tgk financial + time jugak. wl keep u posted.

wahh lissa, 2 bulan road trip. menarik idea tue. kena rajin2 nie abiskan awal dua bulan, then gi jenjalan, pastu balik Msia after convocation.

farina, nak ikut gi hawaii...! =D

Farina said...

Ai:

You are most welcome! Jom2, lagi ramai lagi best. But not so sure which island nak pergi. Kalau boleh nak pergi semua tapi confirm tak mampu :)

Melissa Imran said...

aira: (tetiba plak mengomen kat aira tp dalam blog farina hahahaha -sorry ek tuan rumah) kalau approve ur application tu, jom la kita reramai..mcm best aje sewa SUV and RV, kita round sampai keta abes bateri hehehe

Nk jugak p hawaiiiiiiiiiiiiiiiiiii!!

farina: kitorg takleh masuk Canadaaaaaaaaaaaaaaaaaa sedih tak? Kitorg kan tukar visa in state, so kitaorg tak dpt visa stamp, dpt approval letter aje. Kata officer kat I/national Centre, kalau kitorg keluar dr US, nak masuk US balik kena reapply visa mcm mula2 nk masuk sini dulu.. lecehlah...kalau boleh, dr dulu lagi dah p tempat my sis kat Barcelona huwaaaaaaaa

nnt korang p canada kitorg tgk aje ek guna teropong :(