Ewah, dah balik Mesia bosan pulak kan..
Anyway, few adjustment was made or has to be made so far:
1) I kept getting confused when it comes to crossing the road. I usually end up at the wrong side of the road. Giler, kena langgar baru tau.
2) I was bullied few times by Malaysian drivers. I was so generous to give them right of the way, though it was mine!
3) I'll sweat like a pig and I'd bathe at least 2 times a day. Back then, I only shower once in the morning :P
4) I mixed up calling my cat's name. Mimi dah jadi Rocky pulak.. I miss my Rocky ;( Rocky was searching for me the first few days after I left, oh poor cat. Mama won't leave you again dear..
5) I kept buying shoes whenever I go into a shopping mall. Kasut kat sini seriously lagi cantik dari US. Malaysia BOLEH! Chewah, semangat tak menahan..
6) I'm happy on the fact that I can do my 'business' whenever I want cos toilet kat sini ada paip air. Kat sana calit2 pakai tissue jer, yucksss. Maka, tahan sampai balik rumah.Very the uncomfortable :(
P/S: Bosan sebab takde kawan nak pi shopping :(
6 comments:
oit...lintas jln bebaik nyah..hehehee...weylah..ko harus kena wajib beli kasut/sandal byk3 kat msia, tapau bwk blk us.aku tak sempat le nk buat cenggitu time blk haritu, skrg nih sape yg mnyesal..aku jgk..hehee..kasut sini gile mahal.tak cantek plak tu.ksimpulannye, msia mmg boleh..hehehe ;))
Hahaha.. Weh, bila gambaq aku nak kuar pulak nih. Tak sempat nak grab paper hari ni, tgk hangpa kuar paper. Anyway nyah, hang nak balik tak sampai setahun lagi. Nanti lepas kawin, suh abg kelisa biru buat closet khas utk kasut je tau. Cakap hangpa kempunan dah lama tak pakai kasut buatan Malaysia. :)))
I jadi stress bila pegi cari kasut kat sini. I need a pair of black covered shoes for formal occasion (like I need to attend a conference this coming October) but I couldn't find a good one (kalau yg cantik tue, mesti nak dilapis ngn kulit dot dot dot).
Nie yg rasa nak pesan Jimmy Choo online nie. Pure soft calf leather, even the name sounds so comfortable!
*I'm dreaming to buy a pair of Jimmy Choo's too*
Aira, ALDO ade lah kasut2 cam you nak tuh, tapi as what you said, kebanyakannya dilapisi kulit bintang tiga. Plus,kasut ALDO tak berapa comfy sangat. Kenapalah Skechers tak buat kasut2 formal :) Oh, you can try Clarks, tapi design die cam orang tua sket.
hahaha..baikla puan farina.aku akan smpikan pesanan ko tu kat dia.hehehee..haah..kuar awal giler..aku hntr last monday kot, tak hingat..kuar jgk thn nih kat bh..last yr kitorg hntr lmbt sgt, kosmo je sudi amek.hihihh...slmt sambung2 cuti2 msia...
I tgk dah kat Clarks outlet that day, it's either very org-tua design or it comes with that three dots. Nnt i try tgk Aldo kt mall biasa. But I still hate shoe-shopping kat sini..
Klu Jimmy Choo tue US based, i might consider (a good pair of black leather shoes, in my dictionary, is considered as a good investment) tapi bila pound nie, hadoiii..
Post a Comment