Emm, di kala orang sibuk shopping dan buat persiapan terakhir untuk raya, I was busy loading my luggage with tonnes and tonnes of stuffs... When I thought I was done packing, tiba-tiba ada benda tertinggal. Timbang lagi.Pastuh elok dah zip semua, tertinggal lagi satu..Timbang lagi. Bile nak abis nih???
Then, a friend of mine suggested to use a duffel bag instead of that heavy luggage bag.
So, after I decided to change from using a luggage to a duffel bag, my bag is still overweight! I called Cathay Pacific and they informed me they will charge USD109 per piece of bag... Why oh why the CP rate is not the same with MAS?? Darn!
So, I decided to send some of the food stuffs via air mail, weighing about 5 kg and the total was RM262. My bag is now within the allowed limit, but of course ada few things yang belum masuk lagi, like toiletries etc. I'm keeping my fingers crossed *sigh*
Anyway, I'm going to have iftar today with my PIL. Ada barang lagi nak dikirim untuk En.Jai (muatkah?). Then, my eldest brother and his family are coming home tonight. Bila ada SIL, barulah semangat nak tukar langsir (memang dasar pemalas!). Then, nak main bunga api dengan anak-anak buah, habis 30 hengget beli bunga api nyah (maksu dieorang memang over). Saya teringin nak balik kampung En. Jai nak beraya sama-sama for the first time sebab family die adalah happening gituh tapi nampaknye 3 tahun lagi la ek... Sedih pulak tetiba.
Anyway, Selamat Hari Raya Aidilfitri to all readers and friends. Maaf zahir dan batin kalau ada terkasar bahasa ke, termakan terminum ke. May you have a fun Eid with your loved ones. Kepada rakan-rakan di perantauan, jangan sedih-sedih di pagi raya! Till then..... XOXO
No comments:
Post a Comment