Thursday, June 30, 2011

My sanctuary

I've been eager to make use the lactation room since I was pregnant.Selalu masuk bilik tuh untuk solat but I felt uncomfortable since I know some other women might need that place for pumping.Now, it's my turn to utilize the room for a right reason :D




The breastpump is a hospital-grade breastpump and I had to buy another kit in order to use the pump. Verdict: The suction is better than Medela FS, iyelah hospital-grade kan, mestilah bagus. But it doesn't have the 2-phase expression system so kena stimulate milk let-down by some other means.Other moms use their kid's picture like the one right here. Lepas nih leh letak gambar Faliela dekat sini :) Or I could also use Faliela's worn clothes which smell like milk spit-up. Haha!

This room is pretty busy. I know there are 5 other moms using this room as well, so I usually have to wait for my turn during the peak hours. There's another room nearby but since my work is not really on full swing right now, I can afford to wait but I guess in the future, I have to opt for another lactation room nearby. I could not imagine how things would be when I have back-to-back experiments in the future.

Oh well, when there's a will, there's a way. Insya-allah.

And here I presented my almost-2-month-old baby yang sudah botak :D


10 comments:

Melissa Imran said...

Mommy, "cepat, cepat cenyum." hehehe comel

Teh said...

comelnya farina.... geram. pipi bulat... mata cantek...

Ai said...

*melt*

farina, betul lahh, suddenly faliela nmpk mcm muka u more, esp in this vid. at least, to my eyes :D

Farina said...

Lisa: Bila orang tangkap video, dia tak nak senyum pulak. Bila tak tangkap, senyum lebar je.

Teh: Itulah, makin lama makin bolaaaat. Dah macam Little Shaolin dah :P

Ai: I ada terpandang gak kadang2 muka dia cam ada satu gambar I time kecik.Nanti kalau balik Malaysia I jumpa gambar tuh, I upload. I rasa part mata kot yang sama :)

zuri said...

ala tomei..bulat sungguh..baby oya pon x tgk lg..last weekend emma masuk hospital balik so xleh g tgk sbb dok bwh lmpu tu..ni plak yg baby faliela yg jauh kannn faliela..mama yanti tgk gambar jela awak membesar hehehe..

p/s:nak access blog fescalados tu kena invitation ke..last week masuk ok je..

zuri said...

tomei nye faliela..mata dia sgt galak..pandai dia layan mommy dia yg sibuk nk amik video hahaha..

p/s: blog sale tu kena ade invitation ke..do invite me plz..

Farina said...

Yanti: Takpe, nanti aku dapat anak no 2 ko datang lawat ek :D

Tak, aku tutup jap je blog tuh nak masukkan stock2 baru.Stock nya dah ada, tengah masukkan dalam blog. Ko check lah either today or tomorrow, insya-allah.

FeiYian Yoong said...

Oh my, comelnyer Faliela!! Rase nak cubit je pi pi Faliela!!

Ayu said...

Nyahhh, mata dia dh mcm carbon copy maknye. Hehe.. Dia suka ko sebut "anak mama botak..". Xsabar nk jumpa!! : )

Farina said...

Yoong: Cubit lah sementara pipi dia tembam :D Tapi kena bayar $10/sebelah pipi.

Ayu: Carbon copy and copyrighted lagi! Hehe. Ok nox, kalo hang tak fly lagi, marilah kita meramaikan bilik ko kat fakulti baru tuh!Ajak A'a and che dah sekali :D Tak sabar!!