Wednesday, June 16, 2010

Can I ban Facebook because the creator is a Jewish?

Since the Israeli barricaded two flotillas bringing humanitarian aid to Gaza, I've been wondering should I ban Facebook once and for all since Mark Zuckerberg, the creator of Facebook  is a Jewish.

Not all Jewish are Zionists but one never knew their true intention..... Since the Zionists were funded by wealthy Jewish people, I do not know if I could make an exception to this one. FYI, Mark Zuckerberg is only 26 years old and he is already a billionaire.

If we can banned their products, why can't this one?

I don't know the answer to this one yet, but I will make my decision by September. I can live without Facebook before January 2008, why can't I live without it now?

What say you?

4 comments:

shila ariff said...

kekadang..FB ni aku rasa melalaikan kita..terlalu taksub..mmg le ada baiknya, dpt jumpa kawan baik..

Farina said...

Tu lah, aku baca kat mane tah cakap kalau dah tahap melalaikan dah kira berdosa. Erm, but it depends on individual lah gak kan. Aku memang dah tahap kronik, so kemungkinan besar aku nak delete je kot in the future.

nina said...

aku pun rasa macam tu.dah dua hari aku deactive kan fb aku....satu lagu aku ada dpt rumors yg pihak jewish dok scan gambar perempuan muslim untuk disuperimposekan (telanjang).betul atau tidak,Wallahhualam!

Farina said...

Nina,

Tulah, it's either Yahudi or perlakuan kita sendiri dengan Facebook tuh. Dulu aku ada tulis pasal Facebook nak ban users from countries cam Iran, Afghanistan sebab takut Facebook tuh saluran untuk dorang buat strategy nak berperang. Well, from there you could see, who is behind the Facebook anyway.Ikutlah pertimbangan sendiri kan, tepuk dada tanya selera. Aku rasa aku memang nak shut down FB terus kot, cuma tengah pikir camner nak selamatkan gambar yang aku download dalam FB yang dah takde original copy.